donderdag 22 november 2007

trip coimbra en Viseu

Beste Belgen (en andere nationaliteiten),

Vandaag kan u weer genieten van 1 van de vele avonturen van Annick.
Zoals ik in mijn vorige blog al heb voorspeld zijn mijn ontdekkingsreizen in Portugal zich aan het verder zetten.
Vorig weekend begaven we ons met 5 (Annelies, Iris, Karl, Sofia en mezelf) richting het Noorden.
Onze eerste stop was Coimbra. De oudste studedentenstad in Portugal met de eerste universiteit. De jeugdherberg was zalig, de stad prachtig, de gebouwen cool en het gezelschap fantastisch!
Na de toerist daar te hebben uitgehangen: de universiteitsgebouwen, oude bibliotheek(ma dan ook echt wel OUD), de kathedraal, terassjes, en de botanique jardim (vanaf de poort), zijn we zaterdag avond met een tussenstop in het shoppingcenter naar Viseu gegaan. Daar heeft Sofia (half Portugees half Zwitsers) een neef wonen. Het is een oud stadje maar wel heel mooi. Zondag hebben we daar het museum bezocht, de stad rondgelopen en de Kathedraal bezocht. We zijn super lekker gaan eten voor echt weinig geld(das een voordeel aan van die kleine afgelegen stadjes). Dan zijn we via onze eigen sightseeing weg door de bergen terug naar Lissabon gekeerd.

Na een kleine tussenkomst van de politie, dat ons 60 euro heeft gekost door te snel te rijden, kwamen we om 21 u aan in Lisboa. Gelukkig zat ik niet aan het stuur met de overtreding. We reden 130 en blijkbaar mocht men op die weg maar 100 rijden. Sofia zat aan het stuur en heeft na 2 uur het stuur aan mij overgegeven waarna ik 150 km nog heb gereden. En dat was enorm fijn om nog eens de controle over het stuur te hebben:)

De fotos van deze geweldige trip zijn te vinden via de link: Foto's :) En ik moet u meedelen dat er echt een paar prachtige staaltjes van fotografie en modellenwerk bijzitten :)

Lied van de trip : I'am from Holland (of anders in te vullen) where the fuck you're from. (niets grappig aan zonder de muziek erbij :) anders doodgaan van het lachen:) Annelies weet wel waarover ik het heb ;)

gezegde van de trip : Vrouwen hebben wel degelijk een gevoel voor orientatie (op een paar uitzonderingen na)

Meer nieuws over mijn avonturen hier zijn te vinden op een later tijdstip.
Lieve zoen en een vette knipoog uit Lisboa
Xxx Kikkie!

3 opmerkingen:

Unknown zei

Oi Annick,

ik dacht we lezen den blog nog eens, dat was ondertussen weer enige tijd geleden. Het lijkt er naar uit dat ge u nog altijd reuze amuseert. Doe dus gewoon verder, nog heel veel plezier en tot binnenkort.

Muito beijos! chau beleza
xx

Unknown zei

Hey Annick, lang geleden maar ik was echt curieus naar u! Uw foto's zien er geweldig uit en gij ook,fijn dat het goed met je gaat!

Unknown zei

ow, mijn kussen had ik nog niet getypt of het was al weg! hihi. Liefs! Xx